- title: Verleid Google met uw teksten.
- image:
- description: Krijg in één dag SEO-copywriting onder de knie.
Opleiding SEO-copywriting
Verleid Google!
- Droomt u van meer bezoekers vanuit Google?
- Wilt u uw webteksten SEO-proof maken?
- Zeker zijn dat uw webbouwer het goed aanpakt?
Slaat u uw lezers aan de haak op uw website? Dan doen die wat u van hen verwacht: iets bestellen, zich abonneren, informatie aanvragen, ...
Alleen moet u hen wel eerst op uw website krijgen: via Google!
Ja, u kunt ervoor betalen met Google Ads. Maar zeg eens: wanneer klikt u daar zelf op? Pas als u bij de gewone zoekresultaten uw gading niet vond.
In deze opleiding leer ik, de Schrijfdokter, u hoe u met uw webteksten Google rond de vinger windt.
Verleid Google met SEO-woorden
Wanneer rangschikt Google u hoog voor een zoekterm? Als hij ervan overtuigd is dat een klik op uw link rechtstreeks naar het antwoord op de vraag van de zoeker leidt.
Want vindt die zonder omhaal wat hij zoekt? Dan gebruikt hij de volgende keer Google opnieuw. En stijgt uw webpagina in Googles achting - en rangschikking
Training SEO-copywriting in één zin
Uw taak kan dus niet eenduidiger zijn. Overtuig Google ervan dat uw webpagina het oord biedt op de specifieke vraag van een Google-gebruiker.
Overtuig Google dat uw webpagina het beste antwoord geeft op de vraag van de zoeker.
Slaagt u in die missie? Dan verleidt u Google. En is de affectie wederzijds: uw webpagina klimt in de zoekresultaten.
- U rijft Google-bezoekers binnen zonder dat het u een cent kost.
- U geniet van een SEO-effect dat laaaaang aanhoudt.
- U kaapt de prospecten van uw concurrenten weg.
Domineer de Google-posities en groei
Ik leid zelf Schrijf.be copy & content. Dit toonaangevende tekstbureau gaat in 2001 als allereerste met SEO-copywriting aan de slag. Dat is een decennium (!) voor die term gemeengoed wordt.
En sindsdien zijn we niet meer van de Google-topplaatsen weg te branden - voor honderden trefwoorden waarop onze prospecten zoeken.
Het geheim van ons succes? Topkwaliteit leveren en Google domineren.
Dat eerste doet u vast ook al. Waarom zou het tweede u dan niet lukken?
SEO-copywriting: opleiding in mensentaal
Bent u bang dat de SEO-hocuspocus u het petje te boven gaat? Hoeft absoluut niet: uw lesgever is geen techneut, wel een volbloed tekstschrijver. Zijn job is net om moeilijke onderwerpen gemakkelijk uit te leggen.
Pluk laaghangend Google-fruit
Liever lui dan moe? Groot gelijk!
Daarom gids ik u eerst op het laaghangende fruit: Google-appels die u plukt zonder u te verrekken. Is uw SEO-mandje al halfvol? Dan gaat u pas aan de slag met de wat arbeidsintensievere technieken.
Ook de valkuilen van SEO-teksten
Na deze trainingsdag popelt u om zelf aan de slag te gaan.
Laat u alleen in uw enthousiasme niet meeslepen door slimmer dan Google proberen te zijn.
Want leidt u hem om de tuin? Dan laat hij u vallen als een baksteen. Uw pagina's donderen naar beneden in de zoekresultaten. En met wat tegenslag bant de zoekmachine u zelfs.
Ik waarschuw u dus voor wat mag en niet mag. En vertel u hoe u concurrenten die het ethisch niet zo nauw nemen, toch een hak zet. Zo blijven uw eerlijke SEO-inspanningen renderen.
SEO-training: kies de juiste trefwoorden
Hoog scoren voor een trefwoord waarop niemand zoekt? Hoera, maar geen hoera. Want wat brengt u dat op? Niets.
Even grote nonsens is goed scoren voor een populair trefwoord, dat niets met uw business te maken heeft. Daarmee draait u zich alleen maar een rad voor de ogen. En laat dat maar over aan uw concurrenten. ;-)
Mijn punt? Een SEO-tekstschrijver spendeert minstens evenveel tijd aan de zoektocht naar de beste trefwoorden als aan het schrijven zelf. Naar trefwoorden waarop wordt gezocht. Naar trefwoorden die bovendien 'converteren': zich vertalen in een actie.
We bespreken daarom ook uitgebreid uw trefwoordenonderzoek. Moeilijk? Nee, zolang u maar over boerenverstand beschikt. En zeg nu zelf: dat hébt u. Anders overwoog u nu niet om u in te schrijven.
Geen lucifers nodig
Bekruipt u soms de neiging om een trainer naar de eeuwige jachtvelden te sturen? Omdat hij niet van het boekje - zíjn boekje - afwijkt? Omdat hij zonder PowerPoint verloren is? Omdat er lucifers aan de zaalingang verstrekt worden tegen dichtklappende oogleden?
Dan heb ik goed nieuws voor u. Ik vind het mijn plicht én een eer om u mee te nemen in het SEO-verhaal. Om in te pikken op uw vragen, ook al 'passen' die op dat moment niet. Want dat is nonsens: élke vraag past - als de trainer het wil, tenminste.
Ik kreeg een vrachtwagen enthousiasme!
Ik beloof u dan ook een aangename leertijd, voorbeelden die beklijven en een vrachtwagen enthousiasme.
Training seo-webteksten schrijven: onderwerpen
Deze onderwerpen komen onder andere aan bod:
- Waarom geeft Google u andere zoekresultaten dan uw klanten?
- Op welke vier pijlers steunt SEO-succes?
- Welke SEO-tools zijn onmisbaar (en gratis)?
- Wat is de enige vraag die u zich bij plotse SEO-twijfel moet stellen?
- Hoe komt u op plaats ... 0 terecht - bóven het eerste zoekresultaat?
- Waar vindt u de trefwoorden die u geld opleveren?
- Hoe weegt u trefwoorden tegenover elkaar af?
- Hoe groepeert u trefwoorden?
- Hoe groepeert u webpagina's?
- Hoe deelt u best uw website in?
- Hoe overtuigt u Google van de toegevoegde waarde van uw tekst?
- Wanneer kiest men toch uw pagina, ook al staat die niet bovenaan?
- Welke title tags (de blauwe tekst in Google) verleiden uw klant?
- Waarom zet u uw samenvatting bovenaan uw webpagina?
- Hoe zorgt u ervoor dat uw lezer in een oogopslag ziet wat uw webpagina biedt?
- Welke woorden wérken, en welke niet?
- Waarom is een webpagina zonder tussentitels nutteloos?
- Waar gebruikt u uw trefwoorden?
- Hoe vaak gebruikt u die trefwoorden?
- Wat is het effect van synoniemen, lidwoorden, meervouden?
- Voor welke SEO-technieken straft Google u af?
- Waar vindt u de SEO quick wins?
Wat mag u niét verwachten van deze SEO-copyopleiding?
- geen theorie
- geen Google Ads
- geen slaapstondes
Waarom nog twijfelen? Ik neem deel!
Uw Schrijfdokter weet van wanten
Uw Schrijfdokter ben ik, Wim Van Rompuy. Ik leid Schrijf.be – toonaangevend tekstbureau met SEO in zijn DNA.
De drie dingen waarmee ik mijn dagen vul? Tekstschrijven, scoren in Google en kennis delen.