fbpx



Menu

4. Kijktest 

  1. Laat iemand uit de doelgroep uw tekst gedurende vijf seconden bekijken.
  2. Laat hem zijn ogen naar u wenden.
  3. Laat hem de essentie van uw tekst formuleren.

Kijktest: diagnose?

  1. Is uw proefkonijn niet in staat om de essentie te formuleren?
  2. Om letterlijk de boodschap te herhalen die u als schrijver wilde nalaten?
  3. Dan schoot u naast het doel.

Kijk-remedie: tussenkopjes!

Splits uw tekst in korte alinea’s van vijf tot tien zinnen. Zet er treffende tussenkopjes boven. Hierin schitteren voor de lezer tastbare voordelen. (Spiek even bij de 'Nou en?'-test.)

Benadruk sleutelwoorden door ze vet en/of in kleur te zetten. Of door ze te onderstrepen (maar niét online, want dan lijken het hyperlinks). Overdrijf niet: maximaal één keer per alinea. Anders wordt alles héél  be-lang-rijk!!!

 

Vorige Volgende