Is a HomePage: bool(false)
Current page-id: 416
Home page-id: 641

Should be HomePage: bool(false)

Current LangCode: nl

is a MiniSite: bool(false)

Should Load Subnav: bool(true)

Has Sidebar: bool(false)

Should Load Sidebar: bool(false)

Has bottomMenu: bool(false)


Op zoek naar inspiratie?
Smullen maar!

Vakkundig en toch toegankelijk, professioneel en toch persoonlijk

Je moet het horsum nageven: iets half doen? Geen sprake van! En die visie huldigen de Gentse procesconsultants net zo goed voor hun klanten als voor hun medewerkers. In de aanloop naar de lancering van Inzichtinuwcijfers.be onderwerpen ze hun communicatie aan het strenge oog van de Schrijfdokter. De gemeenschappelijke schrijfopleiding, gevolgd door individuele onlinecoaching op afroep, klaren de klus.

casestudy-horsum

dennis houthoofd horsum

Dennis Houthoofd, partner van horsum, vertelt: “Op zoek naar schrijftraining, spreken de flexibele formules van Schrijfdokter Wim me aan. Ik wil hem zowel inzetten om bestaande teksten te verbeteren als om nieuwe ideeën af te toetsen. Voor offertes, rapporten en blogartikels, maar ook voor de nieuwe website. Die heet Inzichtinuwcijfers.be en objectiveert het buikgevoel van kmo-leiders.”

Van een gevarieerde opdracht gesproken. Hoe vult de Schrijfdokter die in?

Dennis: “In een halfdaagse onlinesessie ontdekken we de basisprincipes van overtuigend schrijven: de Schrijfdokter-tests. En dat gebeurt meteen op onze eigen offerte- en blogteksten.

Het valt me dan op hoe grondig Wim werkt: hij pluist elke tekst op voorhand door en optimaliseert hem. Die suggesties bespreekt hij vervolgens vakkundig maar toegankelijk. Terwijl de deelnemers raak vragen en Wim met kritische bemerkingen het vuur aan de schenen leggen.”

Wat steken jij en je medewerkers op van de schrijftraining?

Dennis: “De do’s-and-don’ts. Omdat we de tekstingrepen voor onze ogen zien gebeuren, komen die wel binnen. Dat lokt heel positieve reacties in ons team uit – dat de ingrepen bovendien meteen in praktijk brengt. Ze maken ze zich eigen, en passen ze nu systematisch toe op offertes en rapporten, artikels en webteksten. De aangescherpte taalgevoeligheid komt onze overtuigingskracht duidelijk ten goede.”

Het blijft niet bij die ene training?

Dennis: “Inderdaad. Ik koop meteen een individueel coachingpakket. Tien uur die ik, helemaal naar mijn eigen zin, ‘op afroep’ inzet. Ik mail Wim onze vragen en teksten, hij belegt snel een Zoom-meeting wanneer ons dat past, en ik laat de betrokken collega’s deelnemen. Zo blijven de aangereikte kennis en tips op de radar. Met Wims livecommentaar op zelfgeschreven documenten leren we het meest. Kennis wordt kunde.”

Ook de nieuwe, extra website passeert de revue?

Dennis: “Klopt. Inzichtinuwcijfers.be staat dan op het getouw. Daar bieden we de grotere kmo’s een pakketprijs voor software plus consultancy. Eenmaal door ons op punt gesteld, houden ze daarmee de vinger aan de financiële pols. Noem het de brug tussen finance en operations. Die insteek vraagt om een nieuwe website gericht op een specifieke doelgroep.

Voor die nieuwe website vertrekken we van een wit blad en vragen we honderduit aan tekstexpert Wim. Die vertelt ons vrank en vrij welke argumenten overtuigen en welke woorden raken. Maar vooral welke dat niet doen. En dat doet hij assertief, maar nooit agressief.

Het resultaat mag er zijn: Inzichtinuwcijfers.be levert rechttoe rechtaan antwoorden op de vragen die de doelgroep zich bij ‘businessconsultancy’ stelt.”

Jullie zijn nu gepakt en gezakt voor geschreven communicatie?

Dennis: “Ik ben ervan overtuigd dat je moet blijven investeren in kwalitatieve touchpoints met potentiële klanten. Die verdiénen dat trouwens ook. Daarom kocht ik net een tweede coachingpakket aan. Wim, tot op een van de volgende Zoom-coachingsessies!” (lacht)

logo inzichtinuwcijfers