Is a HomePage: bool(false)
Current page-id: 416
Home page-id: 641

Should be HomePage: bool(false)

Current LangCode: nl

is a MiniSite: bool(false)

Should Load Subnav: bool(true)

Has Sidebar: bool(false)

Should Load Sidebar: bool(false)

Has bottomMenu: bool(false)


Op zoek naar inspiratie?
Smullen maar!

Tastbare handvaten, boost in zelfvertrouwen

Ah, West-Vlaanderen! Land van gedreven ondernemers die opportuniteiten weten te pakken. Het is dan ook met veel goesting dat de Schrijfdokter naar UNILIN Panels in Oostrozebeke trekt, op uitnodiging van SBM bedrijfsopleidingen in Brugge.

testimonial-unilinpanels

Isabelle Lacour isabelle lacour , contentmanager bij UNILIN Panels, neemt het initiatief voor een tweedaagse workshop rond copywriting.

Haar briefing voor Schrijfdokter® Wim is stevig, want de vragen vanuit het marketingteam zijn heel uiteenlopend:

  • Hoe beoordelen we copy van anderen?
  • Hoe krijgen we onze nieuwe brand voice in de vingers?
  • Hoe voorkom je writer’s block?
  • Hoe briefen we externe partijen voor teksten?
  • Hoe schrijven we outside in: vanuit de klant, dus?

Isabelle, krijgt jullie marketingteam wat het verwacht?

Absoluut. De workshop schudt ons wakker en drukt ons met de neus op de feiten. We denken en schrijven te vaak vanuit UNILIN Panels. De eigen tekstvoorbeelden die we aan Wim op voorhand bezorgden, leggen dit pijnpunt wel heel duidelijk bloot. Ze vormen de ruggengraat van de workshop, waarin we ze samen becommentariëren.

En ja, die hands-on aanpak werkt ontnuchterend, maar je maakt zo al doende je eigen teksten ook meteen beter. Bovendien zijn Wims tips altijd praktijkgericht en geënt op onze problematiek én onze brand voice. Kortom, iedere trainee was enthousiast.

Hoe kom je eigenlijk bij de Schrijfdokter terecht?

sbm logo Via Google beland ik bij SBM bedrijfsopleidingen. Daar pikt projectcoördinator Vanessa Aneca mijn vraag op – vlot en efficiënt.

Blijkbaar heeft ze deze workshop een jaar eerder al meermaals voor de collega’s van UNILIN Flooring georganiseerd! Ik pols dan ook naar hun ervaringen, of wat dacht je? En weet zo meteen dat ik met SBM/Wim de juiste keuze maak.

Vanessa brengt ons met z’n drieën online samen om onze verwachtingen door te spreken. En het blijft niet bij woorden: Wim stuurt de workshop ook daadwerkelijk bij – zelfs nog ter plekke naargelang de vragen die we stellen.

Doén de deelnemers ook iets met de kennis die ze opsteken?

En of! Iedereen gaat meteen aan de slag met de opgestoken kennis. We passen zelfs een direct mail nog last minute aan om de ‘luie lezer’ toch maar te overtuigen. En we stellen nu zoveel meer vragen.

Het vroegere ‘Uhu, is oké’ ruimt plaats voor ‘En wat bedoel je daar nu precies mee?’. We vullen niet meer zelf in wat ontbreekt in de briefing, maar vragen door.

Daarvoor organiseren we deze workshop uiteindelijk ook: om helderder te communiceren. Essentieel om doeltreffender te werken én je inspanningen meer te doen opleveren.

Is het duo SBM/Schrijfdokter zijn geld waard?

Elke cent. Weet je, we volgen wel vaker seminaries en online summits die inspireren. Maar goed, wat erna? Want je kunt er vaak niet concreet mee aan de slag gaan. Deze workshop daarentegen … die zet onze marketingafdeling echt in beweging, en reikt ons concrete handvaten aan.

We zijn nu een maand later en je ziet dat hij zijn effect niet gemist heeft: iedere collega zette de tips op muziek. Je merkt het zelfs in onze onderlinge communicatie en tijdens meetings! We durven nu ook kritisch te zijn op elkaars werk. En daarvan profiteren wij én onze lezers.

Ik durf zelfs te stellen dat ons zelfvertrouwen ? een boost gekregen heeft: de goesting om er iets mee te doen, is groot. Ik hoop dat we op het positieve elan van elke workshop blijven verder surfen.

Noem toch eens een minpunt?

Tja … (pauzeert even) wat moet ik zeggen? Wim heeft gewoon bakken ervaring, dat voel je in alles. Toch is zijn stijl toegankelijk en totaal niet belerend.

Omdat je in zo’n inhouse workshop met eigen materiaal in je eigen vakgebied werkt, voel je echt dat je progressie maakt. Wim helpt je gewoonweg vooruit – en dan nog op een leuke, luchtige manier ook.

En hoe ervaart de Schrijfdokter zelf de workshops?

De neus van Schrijfdokter Wim krult van Isabelles feedback: “Afmattend. En zo hoort het ook. Want alleen dan weet je dat je zelf alles gegeven hebt. En dat lukt alleen voor een groep die zelf ook alles in de strijd gooit.

Fijne mensen ook, daar bij UNILIN. Het is een van die workshops die zal blijven hangen.”

 

logo unilin