Is a HomePage: bool(false)
Current page-id: 1012
Home page-id: 641

Should be HomePage: bool(false)

Current LangCode: nl

is a MiniSite: bool(false)

Should Load Subnav: bool(true)

Has Sidebar: bool(false)

Should Load Sidebar: bool(true)

Has bottomMenu: bool(false)


Op zoek naar inspiratie?
Smullen maar!

Waaier van schrijftrainingen

Bent u op zoek naar een eerder algemene schrijftraining? Of net een specifieke copyworkshop?
Wees gerust: na twintig jaar als Schrijfdokter® verrast geen enkele vraag me nog. Stel me dus gerust de uwe.

"Ik schrijf wel, maar niemand leest het"

Verzuchten u of uw collega's wel eens:

  • Pf, niemand leest onze nieuwsbrieven ...
  • Onze website? Weggegooid geld, want we winnen er geen klanten mee.
  • Waarom zetten onze e-mails zo vaak kwaad bloed?
     

Goed nieuws: de oplossing ligt binnen handbereik. Want als uw lezer niet leest, ligt dat niet aan hem, maar - opgepast: inconvenient truth - wel aan u.

Waarom? De modale lezer is gehaast, en daardoor lui. Dat is overigens zijn goed recht. Hij heeft tenslotte niet gevraagd om uw communicatie.

 
Anderzijds: bedient u de luie lezer op zijn wenken? Schrijft u wat hij verwacht, en hoe hij dat verwacht? D
an doet hij ook wat u van hém verwacht: lezen - en vervolgens handelen.

Excellent nieuws: uw Schrijfdokter® leert u hoe u uw lezer zover krijgt.

 

Vraag meer info

   

Training overtuigend schrijven

Voor welk teksttype of communicatiekanaal u ook schrijft, de basisprincipes blijven ongewijzigd.

➡️ Overtuigend schrijven is dan ook het fundament van elke opleiding.

 

Teksten die doen doen

Naargelang het publiek of uw opdracht richt de Schrijfdokter zijn aandacht op één of meerdere teksttypes.

➡️ Dit zijn de meest voorkomende: 

  • Webteksten
  • Blogartikels
  • Nieuwsbrief
  • Direct (e-)mail
  • Vacature
  • Klantgerichte e-mails schrijven
  • Brochure
  • Bloggen
  • Landingspagina
  • Persbericht
  • Redactie personeelsblad
  • Helder communiceren als ambtenaar
  • Nederlands-Vlaamse taalverschillen
  • Een copywriter briefen
  • Uw schrijfstijlgids implementeren
  • Sollicitatiebrief schrijven 

Ander teksttype? Stel uw vraag

 

Schoenmaker, blijf bij uw leest

Overtuigend wervend schrijven (copy) en helder informatief schrijven (content): daarvan word ik warm.logo_schrijfdokter-250.png
En daarvoor maak ik ú warm.

Want expert in alles is expert in niets. Daarom:

  • géén journalistiek schrijven
  • géén literair schrijven
  • geen spelling & grammatica (hoewel ik spontaan altijd wel zal wijzen op uitschuivers)

Tevreden klanten aan het woord

Hartelijk en duidelijk, boeiend en concreet
Schrijfdokter scoort meer dan 90 procent
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Meteen een opmerkelijk verschil
Vakkundig en toch toegankelijk, professioneel en toch persoonlijk
Trainees verguld met de hands-on workshop
Vacatures, maar dan ánders
Schrijven hoeft niet moeilijk te zijn!
Ruimte om zelf zaken te ontdekken
De Schrijfdokter blies me van mijn sokken
Best confronterend, maar ook léuk
➡️ Hiervoor kwam ik!
Doen lezen in een wereld die snel schakelt
Iedereen zou deze schrijfopleiding moeten volgen
Tastbare handvaten, boost in zelfvertrouwen
Schrijfdokter-opleiding zou verplicht moeten zijn
Nu spreken we dezelfde taal!